STATUT ACTUALIZAT
ASOCIAŢIA LEADER POARTA CÂMPIEI MUREȘENE
În conformitate cu prevederile O.G. nr. 26/2000 privind asociaţiile şi fundaţiile, modificată şi completată, subscrisele:
Comuna Ceuașu de Cîmpie, cu sediul în comuna Ceuașu de Cîmpie, localitatea Ceuașu de Câmpie, str. Principală nr. 416, judeţul Mureş, reprezentat prin Szabó József Levente;
Comuna Sîntana de Mureș, cu sediul în comuna Sîntana de Mureș, localitatea Sîntana de Mureș, str. Morii nr. 26, judeţul Mureş, reprezentat prin Moldovan Dumitru;
Comuna Șincai, cu sediul în comuna Șincai, localitatea Șincai, str. Principală nr. 156, judeţul Mureş, reprezentat prin Pop Vasile;
Comuna Mădăraș, cu sediul în comuna Mădăraș, localitatea Mădăraș, str. Principală nr. 357, judeţul Mureş, reprezentat prin Kovacs Ileana;
Sylevy Salubriserv S.R.L., având sediul în Com. Ceuașu de Cîmpie, str. Principală nr. 265, jud. Mureș, reprezentată prin Ilyes Dionisie;
Asociaţia Pro Câmpenița – Mezőfele, având sediul în sat Câmpenița nr. 35, Comuna Ceuașu de Cîmpie, jud. Mureș, reprezentată prin Kiss Laszlo;
Fekete Gyula, CNP 1690615264419, domiciliat în Sat Câmpenița, Comuna Ceuașu de Cîmpie nr. 73, jud. Mureș;
Asociația sportivă „Viitorul Ceuaș”, având sediul în sat Ceuașu de Cîmpie, Comuna Ceuașu de Câmpie nr. 289, reprezentată prin Imre Szabolcs;
Asociația „Picioare Sprintene din Săbed – Szabedi Furgelabak” Egyesulet, având sediul în Sat Săbed, Comuna Ceuașu de Cîmpie nr. 176, jud. Mureș, reprezentată prin Szilagyi Dezso;
Asociația Culturală „Kicsikut”, având sediul în Sat Sântana de Mureș, Comuna Sântana de Mureș, str. Principală nr. 439/A, jud. Mureș, reprezentată prin Mezei Carol-Ștefan;
Asociația Culturală „Ardeleanca”, cu sediul în comuna Sântana de Mureș sat Sântana de Mureș str. Pârâului nr.556 județul Mureș, reprezentată de Sălăgean Constantin;
Asociația „Light for Gipsy”, cu sediul în Sat Mădăraș, Comuna Mădăraș nr. 364/A, jud. Mureș, reprezentată prin Fazakaș Mihai;
Asociația Interetnică Mădăraș – Mezomadarasi Interetnikus Egyesulet, cu sediul în Comuna Mădăraș, sat Mădăraș nr. 252 jud. Mureș, reprezentată prin Bartha Apolonia;
Asociația Pro Ruris, având sediul în Comuna Mădăraș, sat Mădăraș nr. 74, jud. Mureș, reprezentată prin Szabo Ibolya Izolda;
Asociația „Academie de Muzică Sebastian Cazan”, cu sediul în comuna Sântana de Mureș sat Chinari str. Principală nr.92B județul Mureș, reprezentată de Sebastian Cazan;
Adri & Vivi S.R.L., având sediul în Sat Ceuașu de Cîmpie, Comuna Ceuașu de Cîmpie nr. 187 jud. Mureș, reprezentată prin Papai Istvan;
Balmarkdav S.R.L., având sediul în Sântana de Mureș nr. 503, Bloc 2, Ap. 4, jud. Mureș, reprezentată prin Peter Reka-Zsuzsanna;
Million Bells S.R.L., având sediul în sat Curteni, Comuna Sântana de Mureș, str. Viilor nr. 208 jud. Mureș, reprezentată prin Pall Bernadett;
Seed Sower S.R.L., cu sediul în comuna Sântana de Mureș sat Curteni str. Morii nr.88A județul Mureș, reprezentată de Nagy Bernadett;
DM Premium Cleaning S.R.L., cu sediul în comuna Sântana de Mureș sat Sântana de Mureș str. Viorelelor nr.4 județul Mureș, reprezentată de Șerban Maria Aurora;
HRR Agro S.R.L., cu sediul în comuna Mădăraș sat Mădăraș nr.38A județul Mureș, reprezentată de Kovacs Arpad Tihamer;
Szombat Construct S.R.L., cu sediul în comuna Mădăraș sat Mădăraș nr.475B județul Mureș, reprezentată de Szombat Angela;
2
rugăm a cuprinde în act sub semnătură private statutul, prin care ne exprimăm voinţa noastră de a înfiinţa ASOCIAŢIA LEADER POARTA CÂMPIEI MUREȘENE, entitate ce reprezintă un parteneriat public – privat, care va implementa o strategie integrată pentru dezvoltarea teritoriului denumit „Poarta Câmpiei Mureșene”, în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală.-------------------------------------------------------------------------------------------
Capitolul I. DENUMIREA, FORMA JURIDICĂ, DURATA, SEDIUL ASOCIAŢIEI -----
-----Art. 1. Denumirea asociaţiei, aşa cum a fost aprobată prin Dovada disponibilităţii denumirii al Ministerului Justiţiei este ASOCIAŢIA LEADER POARTA CÂMPIEI MUREȘENE------------------------------------------------------------------------------------------------
-----Art. 2. Forma juridică: Asociaţia este persoană juridică de drept privat, fără scop lucrativ, nonprofit, independentă, neguvernamentală, apolitică. ------------------------------------------------
-----Art. 3. Asociaţia este constituită pe o perioadă nedeterminată. ---------------------------------
-----Art. 4. Asociaţia se constituie ca o entitate ce reprezintă un parteneriat public – privat, care va implementa o strategie integrată pentru dezvoltarea teritoriului. Activitatea asociaţiei se va desfăşura exclusiv în vederea realizării scopului său, în conformitate cu reglementările legislaţiei în vigoare, precum şi cu prevederile statutului. Asociaţia va avea, potrivit legii, capacitate juridică deplină în toate operaţiunile pe care le efectuează pentru realizarea scopurilor sale, exercitarea drepturilor şi asumarea obligaţiilor făcându-se prin organele ei de conducere, care vor fi organizate şi vor funcţiona conform prezentului statut.----------------------
-----Art. 5. Sediul asociaţiei se află în Sîntana de Mureș str. Sportivilor nr.20 județul Mureș. Sediul va putea fi schimbat pe baza hotărârii Consiliului Director, cu respectarea prevederilor legale. ------------------------------------------------------------------------------------------
Capitolul II---------------------------------------------------------------------------------------------------
-----Art. 6. Scopul asociației este: demararea și funcționarea inițiativelor de interes local, utilizând abordarea ”de jos în sus” prin implicarea actorilor locali în dezvoltarea propriilor teritorii, respectiv implementarea strategiei integrate pentru dezvoltarea teritoriului denumit ”Poarta Câmpiei Mureșene”, în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală. --------------
-----Art. 7. În vederea îndeplinirii scopului mai sus amintit asociaţia îşi propune următoarele: -
-----Art. 7.1. Obiective strategice: -----------------------------------------------------------------------
-----a) Asigurarea şi dezvoltarea infrastructurii teritoriale locale şi microregionale----------------
-----b) Dezvoltare economică bazată pe competitivitate şi crearea de locuri de muncă.------------
-----c) Dezvoltare rurală durabilă.--------------------------------------------------------------------------
-----d) Valorificarea potenţialului turistic antropic şi natural al comunităţilor locale asociate.----
-----e) Protecţia mediului şi asigurarea de habitate umane durabile.----------------------------------
-----f) Promovarea valorilor culturale şi artistice locale precum şi prezervarea identităţii, valorificarea tradiţiilor şi obiceiurilor comunităţilor locale asociate.---------------------------------
-----g) Îmbunătăţirea infrastructurii educaţionale, sociale şi de sănătate la nivel microregional şi local.---------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----h) Promovarea şi afirmarea continuă a valorilor democratice participative şi a cetăţeniei europene.------------------------------------------------------------------------------------------------------
----- i) Afilierea şi/sau dezvoltarea de parteneriate, precum şi acţiuni de cooperare, locale, microregionale, naţionale sau internaţionale, cu alte organizaţii neguvernamentale sau ale administraţiei publice locale şi centrale, cu Grupuri de Acţiune Locală din străinătate, membre ale reţelei internaţionale LEADER, cu universităţi, agenţi economici, organizaţii patronale, sindicale, culturale şi de cult.------------------------------------------------------------------------------- ----- j) Sprijinirea schimbărilor în spaţiul rural, în scopul dezvoltării, diversificării activităţilor agricole, activităţilor non-agricole, agro- şi ecoturistice, dezvoltării serviciilor, a tursimului rural, asigurarea accesibilităţii la tehnologiile informaţiei şi comunicaţiei, a încurajării ocupării şi a investiţiilor care vor conduce la stoparea depopulării, a regresiunii economice şi sociale. -------------------------------------------------------------------------------------------------------- -----Art. 7.2. Obiective specifice: ------------------------------------------------------------------------
3
-----Art. 7.2.1 Implementarea Strategiei de Dezvoltare Locală a teritoriului denumit „Poarta Câmpiei Mureșene” -----------------------------------------------------------------------------
-----a) Implementarea de proiecte finanțate de UNIUNEA EUROPEANĂ prin Programul Național de Dezvoltare Rurală
-----b)Elaborarea unor studii privind teritoriul---------------------------------------------------------- -----c) Elaborarea Strategiei de Dezvoltare Locală a teritoriului denumit „Poarta Câmpiei Mureșene” prin consultarea şi implicarea actorilor locali în toate fazele elaborării documentaţiei de planificare;------------------------------- -----d) Calificarea personalului care va participa în elaborarea şi implementarea Strategiei de Dezvoltare Locală ------------------------------------------------------------------------------------------- -----e) Luarea unor decizii cu privire la implementarea Strategiei de Dezvoltare Locală --------- ----- f) Administrarea fondurilor alocate elaborării și implementării Strategiei de Dezvoltare Locală --------- ----- g) Organizarea unor activităţi de informare despre strategia de dezvoltare locală -----------
-----Art. 7.2.2 Îmbunătăţirea infrastructurii locale (transport, mediu, sănătate, educaţie, asistenţă socială, utilităţi publice) -----------------------------------------------------------------------
----- a) Dezvoltarea, reabilitarea şi modernizarea infrastructurii de transport şi comunicaţii;-----
----- b) Îmbunătăţirea infrastructurii tehnico-edilitare şi de protecţia mediului;---------------------
----- c) Dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii de educaţie; --------------------------------------
----- d) Dezvoltarea, reabilitarea şi modernizarea infrastructurii de sănătate; -----------------------
----- e) Reorganizarea, dezvoltarea infrastructurii de asistenţă socială; ------------------------------
----- f) Dezvoltarea infrastructurii culturale; -------------------------------------------------------------
-----Art. 7.2.3 Dezvoltare economică şi competitivitate ---------------------------------------------
----- a) Dezvoltarea structurilor de sprijinire a afacerilor specifice fiecărei comunităţi asociate;-
----- b) Crearea şi dezvoltarea IMM-urilor în sectorul productiv şi de servicii; ---------------------
----- c) Promovarea produselor industriale locale şi a serviciilor pe piaţa internă şi externă;------
----- d) Dezvoltarea afacerilor prin crearea unor locaţii specifice.-------------------------------------
----- e) Dezvoltarea mediului de afaceri inovator. Sprijinirea cercetării, a transferului de tehnologie şi dezvoltarea reţelelor informaţionale pentru afaceri.-------------------------------------
----- f) Dezvoltarea incubatoarelor de afaceri şi a altor infrastructuri specifice de afaceri; --------
----- g) Sprijinirea creării de locuri de muncă ; ----------------------------------------------------------
----- h) Servicii de sprijin pentru demararea unei afaceri; ----------------------------------------------
----- i) Sprijinirea dezvoltării antreprenoriatului; --------------------------------------------------------
----- j) Dezvoltarea infrastructurii agricole;---------------------------------------------------------------
----- k) Sprijinirea transformării fermelor de semi-subzistenţă in exploataţii viabile din punct de vedere comercial; --------------------------------------------------------------------------------------------
----- l) Stimularea dezvoltării unui sector agricol şi forestier competitiv; ---------------------------
----- m) Sprijinul pentru investiţii in exploataţii agricole şi silvice, procesarea produselor agricole şi silvice, infiinţarea grupurilor de producători;-----------------------------------------------
----- n) Realizarea de investiţii in infrastructura de Cercetare – Dezvoltare – Inovare -------------
----- o) Sprijinirea utilizării tehnologiei informaţiei; ----------------------------------------------------
----- p) Dezvoltarea şi eficientizarea serviciilor publice electronice moderne (e-guvernare, e-educaţie şi e-sănătate); -------------------------------------------------------------------------------------
----- r) Crearea identităţii locale unice de marketing şi promovare a microregiunii, crearea de mărci locale, etc; --------------------------------------------------------------------------------------------
----- s) Crearea de mărci şi ”brand name”-uri locale; --------------------------------------------------
-----Art. 7.2.4 Dezvoltarea agriculturii, turismului, a identităţii locale şi a dezvoltării durabile a localităţilor -------------------------------------------------------------------------------------
----- a) Dezvoltarea infrastructurii în turism;-------------------------------------------------------------
----- b) Dezvoltarea, diversificarea şi promovarea ofertei turistice microregionale; ---------------
----- c) Îmbunătăţirea serviciilor în turism; ---------------------------------------------------------------
4
----- d) Conservarea patrimoniului natural, istoric şi cultural. -----------------------------------------
----- e) Restaurarea şi valorificarea patrimoniului istoric şi cultural al comunităţilor asociate: centre cultural-istorice vechi ale localităţilor, restaurarea clădirilor cu elemente arhitecturale tradiţionale, reţeaua stradală, centre culturale, muzee, parcări, drumuri, etc., pentru introducerea lor in circuite turistice; ----------------------------------------------------------------------
----- f) Valorificarea resurselor naturale prin construirea de drumuri de acces, amenajarea traseelor turistice, parcări, poteci marcate, drumuri pietonale, adăposturi, piste pentru cicloturism, amenajări specifice zonei montane şi costiere, etc.; -------------------------------------
----- g) Infiinţarea şi dezvoltarea de spaţii de cazare şi agrement; ------------------------------------
----- h) Creşterea calităţii serviciilor turistice de cazare şi agrement; --------------------------------
----- i) Dezvoltarea şi consolidarea turismului in comunităţile locale asociate, prin susţinerea promovării produselor turistice şi a activităţilor de marketing specifice (crearea şi promovarea unor branduri comunitare locale);--------------------------------------------------------------------------
----- j) Sprijinirea includerii comunităţilor locale in circuite turistice integrate;---------------------
----- k) Crearea şi operaţionalizarea unor centre de informare şi promovare turistică.-------------
----- l) Promovarea valorilor culturale şi artistice locale.-----------------------------------------------
----- m) Prezervarea identităţii şi valorificarea tradiţiilor şi obiceiurilor comunităţilor locale asociate.-------------------------------------------------------------------------------------------------------
----- n) Dezvoltarea agriculturii ----------------------------------------------------------------------------
----- o) Dezvoltarea durabilă a satelor arondate ---------------------------------------------------------
----- p) Eficientizarea utilizării energiei, utilizarea surselor de energie regenerabilă---------------
-----Art. 7.2.5 Creşterea ocupării, dezvoltarea resurselor umane şi a serviciilor sociale ----
----- a) Promovarea măsurilor active de ocupare a forţei de muncă disponibile şi dezvoltarea sistemului de formare profesională iniţială şi continuă;-------------------------------------------------
----- b) Reabilitarea / modernizarea / dezvoltarea infrastructurii educaţionale preuniversitare;---
----- c) Promovarea inovaţiei in invăţămant şi in formarea profesională;-----------------------------
----- d) Promovarea de parteneriate şi dezvoltarea de reţele in educaţie in sprijinul creşterii relevanţei educaţiei pe piaţa muncii;-----------------------------------------------------------------------
----- e) Parteneriate intre şcoli/universităţi/ intreprinderi/UAT;---------------------------------------
----- f) Consiliere care să sprijine tranziţia de la şcoală la viaţa activă;-------------------------------
----- g) Îmbunătăţirea şi extinderea sistemului de servicii sociale;------------------------------------
-----h) Achiziţionarea de competenţe specializate în domeniul administrării şi dezvoltarea afacerilor.------------------------------------------------------------------------------------------------------
----- i) Creşterea nivelului de cunoştinţe a populaţiei----------------------------------------------------
----- j) Formarea şi educarea pentru combaterea dezavantajelor---------------------------------------
----- k) Crearea economiei sociale-------------------------------------------------------------------------
-----Art. 7.2.6 Servicii publice orientate pe cetăţeni ------------------------------------------------
----- a) Administraţie publică locală orientată spre clienţi----------------------------------------------
-----b) Întărirea capacităţii de management strategic şi de planificare a acţiunilor în cadrul autorităţilor administraţiei publice locale;----------------------------------------------------------------
----- c) Asistenţă tehnică pentru dezvoltarea planurilor strategice şi de acţiune in domenii precum imbunătăţirea procesului de consultare, elaborarea obiectivelor şi scopurilor, metode cost-beneficiu şi planificarea resurselor;------------------------------------------------------------------
----- d) Asistenţă tehnică pentru imbunătăţirea capacităţii de analiză financiară, bugetare şi studii privind costurile;--------------------------------------------------------------------------------------
----- e) Intărirea capacităţii de management al resurselor umane in administraţia locală prin training şi asistenţă tehnică pentru sprijinul receptării bunelor practici;-----------------------------
----- f) Creşterea participării cetăţenilor la procesul de adoptare a politicilor publice;-------------
----- g) Promovarea cetăţeniei europene; ----------------------------------------------------------------
----- h) Cooperare şi dialog la nivel local, regional, naţional şi internaţional; -----------------------
5
----- i) Iniţierea şi participarea la activităţi de dezvoltare socio-economica şi civica bazate pe parteneriat public-privat sau privat-privat;----------------------------------------------------------------
----- j) Sprijinirea şi stimularea infrăţirilor instituţionale şi comunitare între UAT-urile membre şi comunităţi locale din Uniunea Europeană. ------------------------------------------------------------
-----Art. 7.2.7 Cooperare națională, internaţională, activităţi de tip networking------------
----- a) Iniţierea şi dezvoltarea unor relaţii naționale, internaţionale cu Grupurile de Acţiune Locală, membre ale reţelei internaţionale LEADER;---------------------------------------------------
----- b) Construirea unor reţele internaţionale în vederea promovării abordării tip LEADER în cadrul comunităţii europene;------------------------------------------------------------------------------
----- c) Organizarea unor evenimente de tip conferinţă, expoziţie, seminarii, etc, în vederea construirii şi dezvoltării reţelei naționale și internaţionale LEADER, respectiv a promovării abordării tip LEADER;--------------------------------------------------------------------------------------
-----d) Promovarea produselor locale prin organizarea unor expoziţii naționale, internaţionale sau desfăşurarea unor activităţi de marketing în comunităţile partenere.-----------------------------
-----Art. 8. În vederea îndeplinirii scopului asociaţiei, precum şi în vederea atingerii obiectivelor generale şi speciale, asociaţia va desfăşura următoarele activităţi:---------------
----- a) Organizarea diferitelor cursuri de formare şi training-uri, cursuri de specializare şi alte tipuri de activităţi de formare în vederea asigurării dezvoltării resurselor umane cu scopul de a sprijini constituirea parteneriatelor locale, elaborarea şi implementarea Strategiei de Dezvoltare Locală, precum şi elaborarea şi implementarea proiectelor de dezvoltare locală. ------------------ ----- b) Promovarea activităţilor asociaţiei prin diferite mijloace de publicitate, media, materiale informative scrise, etc.---------------------------------------------------------------------------
----- c) Consultanţă in intocmirea şi implementarea de proiecte pentru accesare de credite, fonduri rambursabile şi nerambursabile pentru autorităţi publice, instituţii, agenţi economici, ONG, etc;------------------------------------------------------------------------------------------------------
----- d) Implementarea diferitelor proiecte de dezvoltare în toate domeniile, care sunt în concordanţă cu scopul şi obiectivele definite în prezentul statut.. ------------------------------------
----- e) Organizarea de excursii şi tabere tematice cu scopul promovării obiectivelor asociaţiei;-
----- f) Elaborarea şi depunerea spre finanţare a unor proiecte care au ca scop îmbunătăţirea activităţii asociaţiei; -----------------------------------------------------------------------------------------
----- g) Desfăşurarea unor activităţi didactice, cursuri de formare continuă, cursuri de respecializare în condiţiile prevăzute de lege şi acordarea de diplome, certificate şi atestate în condiţii legale. -----------------------------------------------------------------------------------------------
----- h) Organizarea de seminarii, mese rotunde, cursuri, întruniri cu participarea unor persoane marcante din diferite domenii de activitate, organizaţii similare din ţară şi din străinătate;-------
-----i) Organizarea de expoziţii, conferinţe pe plan intern şi internaţional în vederea promovării obiectivelor asociaţiei. ------------------------------------------------------------------------
----- j)Editarea şi distribuirea de publicaţii despre activitatea organizaţiei;--------------------------
----- k) Primirea de ajutoare din donaţii sau din alte surse şi utilizarea lor pentru realizarea obiectivelor asociaţiei; --------------------------------------------------------------------------------------
----- l) Realizarea unei pagini de Internet în vederea promovării şi îmbunătăţirii activităţilor asociaţiei.------------------------------------------------------------------------------------------------------
----- m) Activităţi de studiere a pieţei şi sondaj;---------------------------------------------------------
-----n) Activităţi de consultanţă pentru afaceri şi management; -------------------------------------
----- o) Editarea şi imprimarea de fluturaşi, pliante, afişe, ziare, cărţi şi reviste;--------------------
----- p) Asociaţia poate incheia contracte ori convenţii de muncă, in condiţiile legii.--------------
-----q) Asociaţia colaborează în implementarea obiectivelor cu Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, cu Agenţia pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, cu Centrul Regional de Finanțarea Investițiilor Rurale 7 Centru Alba Iulia, precum şi cu Oficiul Judeţean pentru Finanțarea Investițiilor Rurale MUREŞ, cu Reţeaua Naţională de Dezvoltare Rurală şi cu alte instituţii publice centrale şi locale. --------------------------------------
6
-----p) În domeniul său de activitate asociaţia stabileşte raporturi cu alte persoane fizice şi juridice din ţară şi străinătate, putând participa la înfiinţarea unor organizaţii în acest domeniu.
----- Art. 9. Asociaţia poate înfiinţa societăţi comerciale: dividendele obţinute de asociaţie din activităţile acestor societăţi comerciale se folosesc obligatoriu pentru realizarea scopului asociaţiei, dacă nu se reinvestesc în aceleaşi societăţi comerciale. Asociaţia poate desfăşura orice alte activităţi economice directe, dacă acestea au caracter accesoriu şi sunt în strânsă legătură cu scopul principal al persoanei juridice. ------------------------------------------------------
Capitolul III.------------------------------------------------------------------------------------------------- ----- Art. 10. Membrii asociaţiei pot fi persoanele fizice, juridice sau asociaţiile economice fără personalitate juridică, care aderă la statutul asociaţiei, acţionează pentru îndeplinirea obiectivelor asociaţiei, plătesc cotizaţia la termen şi sunt aleşi cu votul a 50% +1 al membrilor Adunării Generale. ----------------------------------------------------------------
----- Membrii asociaţiei sunt: ------------------------------------------------------------------------------
----- a) Membri fondatori: persoanele juridice şi fizice care au participat la înfiinţarea asociaţiei şi au semnat actul constitutiv şi statutul;------------------------------------------------------------------
----- b) Membri asociaţi: persoanele fizice sau juridice care aderă la statutul asociaţiei;-----------
----- c) Membri de onoare: personalităţile din ţară sau din străinătate care s-au distins prin contribuţia adusă la realizarea scopului asociaţiei; persoanele fizice sau juridice care doresc să sprijine financiar şi material activitatea asociaţiei. Calitatea de membru de onoare se acordă de Adunarea Generală pe baza propunerii Consiliului Director.------------------------------------------
----- Art. 11. Membrii fondatori înţeleg prin prezenta să coopteze în viitor în rândul asociaţiei în calitate de membri cu drepturi depline orice persoană fizică sau juridică română, în măsura în care solicită acest lucru prin cerere scrisă adresată Consiliului Director şi dacă se declară de acord cu dispoziţiunile Actului constitutiv şi a prezentului Statut, respectiv dacă este ales cu votul a 50% +1 al membrilor Adunării Generale. Calitatea de membru asociat se dobandeşte din momentul avizării adeziunii scrise, de către Consiliul Director al asociaţiei, care in urma avizării, o supune spre aprobare Adunării Generale.----------------------------------------------------
----- Art. 12. Membrul cu personalitate juridică poate fi reprezentat prin reprezentant legal: primar, viceprimar, preşedinte, director, administrator, evidenţiat în acte legale de înfiinţare şi/sau constituire, şi/sau statutul societăţii, hotârâre, sau de o altă persoană împuternicită sau delegată din partea reprezentantului legal, sau de organele competente ale unităţii.----------------
----- Art. 13. Reprezentantul împuternicit, ales, delegat pentru o perioadă determinată, poate reprezenta membrul cu personalitate juridică numai pe perioada mandatului său. Despre orice modificare intervenită se va anunţa obligatoriu asociaţia.---------------------------------------------- ----- Art. 14. După expirarea mandatului, reprezentantul persoanei juridice, sau al sectorului public poate să rămână membru al asociaţiei în calitate de persoană fizică prin cerere scrisă şi cu votul de 50% +1 a membrilor Adunării Generale.---------------------------------------------
----- Art. 15. Consiliul Director va lua în evidenţă membrii asociaţiei cu datele puse la dispoziţie de către ei, şi care se vor păstra conform legilor în vigoare.-------------------------------
----- Art. 16. Poate fi membru al asociaţiei numai acea persoană fizică, majoră, sau persoană juridică, care doreşte să sprijine obiectivele asociaţiei, contribuind material, prin muncă sau cunoştinţe la buna desfăşurare a activităţii şi respectand disciplina, conform acestui statut şi a regulamentului emis in baza sa.----------------------------------------------------------------------------
----- Art. 17. Asociaţia nu cenzurează convingerile politice ale participanţilor ei, dar interzice, in cadrul său orice activitate politică.----------------------------------------------------------------------
----- Art. 18. Membrii asociaţiei au următoarele drepturi: ----------------------------------------
----- a) Să participe cu vot deliberativ la adunarea generală a asociaţiei, să aleagă şi să fie aleşi în organele asociaţiei;----------------------------------------------------------------------------------------
----- b) Să participe la activitatea asociaţiei, să facă propuneri privind activitatea desfăşurată, să primească explicaţii de la organele de conducere ale asociaţiei asupra problemelor de interes comun ridicate;-----------------------------------------------------------------------------------------------
7
----- c) Să consulte bilanţul contabil, procesele verbale ale şedinţelor organelor de conducere şi control al asociaţiei;----------------------------------------------------------------------------------------- ----- d) Membrul are dreptul de a cunoaşte documentele asociţiei cu următoarele restricţii:------ ----- - la documentele de funcţionare - numai după o consiliere prealabilă a preşedintelui asociaţiei;------------------------------------------------------------------------------------------------------ ----- - respectă confidenţialitatea datelor altor persoane şi a asociaţiei;------------------------------ ----- - documentele se pot consulta la secretariatul asociaţiei, în prezenţa preşedintelui;---------- ----- - fotocopia datelor confidenţiale ale unor persoane şi a asociaţiei se poate face numai cu acordul preşedintelui.----------------------------------------------------------------------------------------
----- e) Membrul prin reprezentantul legal, împuternicit participă la adunarea generală sau la alte întruniri şi evenimente. Poate lua cuvântul şi are drept de vot. Are drept la propuneri, iniţieri. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
----- Art. 19. Membrii asociaţiei au următoarele obligaţii:-----------------------------------------
----- a) să dovedească deplină loialitate faţă de asociaţie şi să apere interesele legitime ale acesteia;-------------------------------------------------------------------------------------------------------
----- b) să participe activ la funcţionarea asociaţiei şi să sprijine moral desfăşurarea activităţilor;--------------------------------------------------------------------------------------------------- ----- c) să participe activ la realizarea obiectivelor; -------------------------------------------
----- d) să promoveze şi să apere interesele legitime ale asociaţiei;----------------------------------
----- e) să nu prejudicieze imaginea, acţiunile şi activitatea asociaţiei;------------------------------ ----- f) să nu-şi îngăduie nici un demers, manevră sau declaraţie susceptibilă, să lezeze reputaţia asociaţiei şi a membrilor săi sau să-i prejudicieze acţiunile;---------------------------------
----- g) să contribuie la elaborarea şi implementarea strategiilor, programelor, proiectelor din domeniul dezvoltării durabile la nivelul zonei şi a judeţului.------------------------------------------
----- h) să promoveze şi să participe activ la acţiunile desfăşurate de Asociaţie;------------------- ----- i) să facă dovada unui deplin spirit de colegialitate şi întrajutorare faţă de membrii.----------
----- k) să plătească în termen cotizaţia stabilită. --------------------------------------------------------
----- l) să respecte prevederile statutului şi reglementările specifice adoptate;-----------------------
----- Art. 20. Membrii de onoare a asociaţiei au dreptul de a participa la Adunarea Generală şi la evenimentele asociaţiei cu titlu consultativ------------------------------------------------------------------------------
----- Art. 21. Membrii de onoare a asociaţiei au următoarele obligaţii: ------------------------- ----- a) Să respecte dispoziţiile din statutul asociaţiei; ----------------------------------------------------- ----- b) Să sprijină moral asociaţia.-------------------------------------------------------------------------
----- Art. 22. Se consideră incompatibil cu calitatea de membru al asociaţiei faptul de a promova interese proprii în dauna asociaţiei.-------------------------------------------------------------
----- Art. 23. Calitatea de membru al asociaţiei încetează prin:----------------------------------------
----- • demisie; ------------------------------------------------------------------------------------------------
----- • excluderea din asociaţie;-----------------------------------------------------------------------------
----- • deces, în cazul persoanelor fizice;------------------------------------------------------------------
----- • pierderea personalităţii juridice;--------------------------------------------------------------------
----- • dizolvarea asociaţiei.---------------------------------------------------------------------------------
----- Art. 24. Membrul se poate retrage oricând din asociaţie cu condiţia să comunice hotărârea sa organelor de conducere ale asociaţiei cu cel puţin 30 de zile înainte de retragere. -------------- ----- Art. 25. Excluderea din asociaţie se face prin iniţierea Consiliului Director, sau a 1/3 al membrilor. Hotărărea se adoptă de către Adunarea Generală cu votul a 50%+1 a membrilor asociaţiei. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
----- Art. 26. Excluderea din asociaţie a unor membrii se aplică în următoarele cazuri : ----------
----- • în cazul prevăzut în art. 22 din prezentul statut -------------------------------------------------------• în cazul membrilor care manifestă atitudine care periclitează realizarea obiectivelor asociaţiei; ----- • dacă membrul nu dovedeşte deplină loialitate faţă de asociaţie şi nu apără interesele legitime ale acesteia; ------------------------------------------------------------------------------------------------
8
----- • membrul nu-şi achită datoriile, cotizaţia la termen, nici după 30 de zile după somaţia emisă de preşedinte. ----------------------------------------------------------------------------------------- ----- Art. 27. În aceste cazuri preşedintele asociaţiei iniţiează către Consiliul Director, care la rândul lui către Adunarea Generală excluderea din asociaţie a membrului respectiv.------------- Hotărărea luată de către adunarea generală cu votul a 50%+1 a membrilor despre excluderea unor membri din asociaţie este definitivă şi irevocabilă, fără drept de recurs. Cu rezolvarea litigiilor se poate adresa instanţelor judecatoreşti competente. -------------------------------------------- Art. 28. Calitatea de membru de onoare încetează prin anunţ scris exprimat de membrul în cauză, depus preşedintelui. -------------------------------------------------------------------------- ----- Art. 29. Consiliul Director prin hotârâre poate exclude din rândul membrilor de onoare acel membru, care nu corespunde dispoziţiilor incluse în statutul asociaţiei. Iniţiatorul excluderii este preşedintele asociaţiei făcând demersuri câtre Consiliul Director. Hotărărea de excludere poate fi atacată prin recurs la Adunarea Generală a asociaţiei în termen de 15 zile după pronunţare. Recursul are vigoare de amânare. ----------------------------------------------------
----- Art. 30. Membrii care se retrag sau sunt excluşi, nu au nici un drept, rămânând obligaţi să achite cotizaţiile pe tot timpul cât au fost membri. ------------------------------------------------------
Capitolul IV.-------------------------------------------------------------------------------------------------
----- Art. 31. Organele asociaţiei sunt:--------------------------------------------------------------------
----- 1 Adunarea generală----------------------------------------------------------------------------------
----- 2 Consiliul director------------------------------------------------------------------------------------
----- 3 Cenzorul sau, comisia de cenzori; --------------------------------------------------------------
----- 4 Comitetul de selectare a proiectelor; -----------------------------------------------------------
----- 5 Compartiment administrativ. --------------------------------------------------------------------
----- Adunarea generală -----------------------------------------------------------------------------------
----- Art. 32. Adunarea generală este organul de conducere, alcătuit din totalitatea asociaţilor.-----------------------------------------------------------------------------------------------------
----- Art. 33. Îşi desfăşoară activitatea respectând raportul membrilor de minimum 65% din sfera privată: societăţi economici şi sociali, precum şi alţi reprezentanţi ai societăţii civile, şi maximum 35% din sfera publică.
----- Art. 34. Competenţa adunării generale cuprinde:--------------------------------------------------
----- a) aprobarea strategiei si a obiectivelor generale ale GAL; --------------------------------------
----- b) aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi a bilanţului contabil;------------------------
----- c) alegerea si revocarea membrilor consiliului de selectie; --------------------------------------
----- d) alegerea si revocarea cenzorului sau a membrilor comisiei de cenzori. --------------------
----- e) alegerea şi revocarea membrilor Consiliului Director;-----------------------------------------
----- f) alegerea preşedintelui, vicepreşedintelui şi a secretarului dintre membrii Consiliului Director -------------------------------------------------------------------------------------------------------
----- g) hotărăşte înfiinţarea de societăţi comerciale în condiţiile legii; ---------------------------------
----- h) înfiinţarea de filiale;---------------------------------------------------------------------------------
----- i) modificarea actului constitutiv şi a statutului;----------------------------------------------------
----- j) dizolvarea şi lichidarea asociaţiei precum şi stabilirea bunurilor rămase după lichidare;-
----- k) stabileşte cuantumul cotizaţiilor la care vor fi supuşi asociaţii ------------------------------
----- l) hotărăşte asupra cooptării de noi membri ori excluderea membrilor asociaţiei, pe baza iniţiativei Consiliului Director------------------------------------------------------------------------------
----- n) orice dispoziţii prevăzute de lege sau în statut.--------------------------------------------------
----- Art. 35. Adunarea generală se întruneşte cel puţin o dată pe an şi ori de câte ori este nevoie.---------------------------------------------------------------------------------------------------------
----- Art. 36. Adunarea generală are drept de control permanent asupra Consiliului Director, a Comitetului de selectare proiectelor şi a cenzorului (Comisiei de cenzori). ------------------------
----- Art. 37 Adunarea Generală ordinară se convocă în scris cu 5 zile înainte de termenul stabilit şi se poate amâna 15 zile la cererea scrisă a 1/3 din membrii. În caz de urgenţă Adunarea
9
Generală se convocă în scris cu 3 zile înainte de termenul stabilit. ----------------------
----- Art. 38 Adunarea Generală ordinară se convocă de preşedinte, la propunerea Consiliului Director o dată pe an şi ori de câte ori este nevoie. -----------------------------------------------------
----- Art. 39 Adunarea Generală este statutară, dacă la prima convocare 50%+1 din membrii sunt prezenţi. În cazul în care membrii nu sunt prezenţi în număr de 50%+1, peste 1 zi se convocă Adunarea Generală cu aceleaşi ordine de zi. În acest caz este statutară indiferent de numărul membrilor prezenţi, dacă pe convocatorul scris către membrii apare această menţiune.
----- Art. 40 Membrii pot fi reprezentaţi la Adunarea Generală sau la alte evenimente de o persoană împuterncită prin împuternicire legalizată de notar. -----------------------------------------
----- Art. 41 Adunarea Genarală la fiecare ordine de zi hotărâşte prin majoritate simplă, dar în cazul alegerii membrilor Consiliului Director este nevoie de majoritatea simplă a fiecărui sector.----------------------------------------------------------------------------------------------------------
----- Art. 42 Despre eliminarea unui membru se hotărâşte prin votul a 50%+1 dintre membrii.--
----- Art. 43 Pentru constituirea parteneriatelor cu alte organizaţii, instituţii este nevoie de acordul a 2/3 din membri. ----------------------------------------------------------------------------------
----- Art. 44 Hotărârile privind dizolvarea asociaţiei, a afilierii sale la organizaţii şi federaţii, respectiv în toate cazurile de modificare a Actului constitutiv şi a Statutului trebuie să întrunească votul a cel puţin 2/3 din numărul membrilor asociaţiei. ---------------------------------
----- Art. 45 În general toate hotărârile se iau prin vot deschis în cazuri când se ia hotârâre legată de persoane se iau prin vot secret. ----------------------------------------------------------------
----- Art. 46 Fiecare membru are drept la un vot în adunarea generală. Asociaţii au drept de vot egal. Dreptul de vot nu poate fi cedat.---------------------------------------------------------------------
----- Art. 47 Hotarârile luate de Adunarea Generală in limitele legii, ale actului constitutiv si statutului sunt obligatorii chiar şi pentru membrii asociaţi care nu au luat parte la Adunarea Generală sau au votat impotrivă.---------------------------------------------------------------------------
----- Art. 48 Hotărârile Adunării generale, contrare legii, Actului constitutiv sau dispoziţiilor cuprinse în Statut, pot fi atacate în justiţie de către oricare dintre asociaţii care nu au luat parte la adunarea generală sau care au votat împotrivă şi au cerut să se insereze aceasta în procesul-verbal de şedinţă, în termen de 15 zile de la data când au luat cunoştinţă despre hotărârea sau de la data când a avut loc şedinţa, după caz.--------------------------------------------------------------
----- Art. 49 Membrul interesat personal, prin soţ, soţie sau rude până la gradul al IV.-lea, într-o problemă supusă dezbaterii adunării generale sau deciziei unuia dintre organele de conducere, nu va putea lua parte la vot.-------------------------------------------------------------------
----- Art. 50 Adunarea Generală extraordinară se convocă:---------------------------------------
- la solicitarea scrisă a 50% din numărul membrilor. --------------------------------------------------
- La solicitarea organelor de control conform legii;-----------------------------------------------------
- La solicitarea preşedintelui Comisiei de Cenzori;-----------------------------------------------------
- La iniţiativa preşedintelui asociaţiei, dacă este necesar din punct de vedere al funcţionării asociaţiei. Adunare Generală extraordinară se poate convoca şi prin fax sau prin e-mail. --------
----- Actul de solicitare se depune la preşedintele asociaţiei; ------------------------------------------
----- Consiliul Director -------------------------------------------------------------------------------------
----- Art. 51 Consiliul Director este organul executiv, conduce asociaţia între sesiunile Adunării Generale ale asociaţiei. Asigură punerea in executare a hotărârilor Adunării Generale. El poate fi alcatuit şi din persoane din afara asociaţiei, în limita a cel mult o pătrime din componenţa sa.
----- Art. 52 În exercitarea competenţei sale, Consiliul Director:------------------------------------
a)
prezintă Adunării Generale raportul de activitate pe perioada anterioară, executarea bugetului de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil, proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si proiectele asociaţiei; ----------------------------------------------------------------------------------------
b)
încheie acte juridice în numele şi pe seama asociatiei; ------------------------------------------------
c)
aprobă organigrama şi politica de personal a asociaţiei, dacă prin statut nu se prevede altfel;---
d)
indeplineşte orice alte atribuţii prevazute în statut sau stabilite de Adunarea Generală; ----------
10
e)
rezolvă problemele ivite în legătură cu implementarea strategiei, decide asupra aprobarea sau respingerea cererilor; ---------------------------------------------------------------------------------------
f)
decide asupra alocării fondurilor după priorităţile evaluării, dispune Preşedintelui corectarea greşelilor în alocarea fondurilor;---------------------------------------------------------------------------
g)
aprobă sau modifică regulamentul de organizare şi funcţionare al asociaţiei în slujba îndeplinirii scopurilor asociaţiei---------------------------------------------------------------------------- ----- Art. 53 Consiliul Director îşi poate elabora un regulament intern de funcţionare. ---------- ----- Art. 54 Nu poate fi membru al Consiliului Director, iar dacă era, pierde aceasta calitate orice persoană care ocupa o funcţie de conducere în cadrul unei instituţii publice, dacă asociaţia are ca scop sprijinirea activităţii acelei instituţii publice. Membrii Consiliul Director nu pot fi rude apropiate. La nivelul decizional, reprezentanţii privaţi şi ai societatii civile vor reprezenta peste 50%, urmând ca partea publică să reprezinte mai puţin de 50%. ------------------ ------ Art. 55 Consiliul Director este ales pe o perioadă de 6 ani.-------------------------------------
----- Art. 56 Consiliul Director se compune din 6 membri: -----------------------------------------
Preşedinte: Moldovan Dumitru – sector public ------------------------------------------------------
Membri:--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pop Vasile - sector public ---------------------------------------------------------------------------
Mezei Carol Stefan, – sector civil -------------------------------------------------------------------------
Bartha Apolonia, - sector civil------------------------------------------------------------------------------
Kovacs Ileana, - sector privat ------------------------------------------------------------------------------
Ilyes Dionisie, - sector privat-------------------------------------------------------------------------------
-----Drepturile şi obligaţiile membrului Consiliului Director.-------------------------------------
----- Art. 57 Drepturile membrului Consiliului Director: ----------------------------------------------
a) poate participa la elaborarea deciziei, în organizarea şi în controlul executării deciziei Consiliului Director; ----------------------------------------------------------------------------------------
b) poate solicita de la comisia administrativă informaţii şi raporturi necesare exercitării atribuţiilor sale de membru; --------------------------------------------------------------------------------
c) în caz de urgenţă poate solicita luare măsurilor din partea Consiliului Director; ----------------
d) pe baza împuternicirii poate reprezenta asociaţia ----------------------------------------------------
----- Art. 58 Obligaţiile membrului Consiliului Director: -------------------------------------------- a) are obligaţia să ia parte la şedinţele, activităţile Consiliului Director.------------------------ -poate lipsi: - dacă înainte înştiinţează verbal, telefonic preşedintele sau vicepreşedintele; - dacă este bolnav; -------------------------------------------------------------------------------------- b) comunică şi relaţionează cu ceilalţi membrii din asociaţie; ------------------------------------- c) respectă regulile privind incompatibilitatea de funcţii. ------------------------------------------ ----- Art. 59 Şedinţa Consiliul Director se convoacă de preşedinte între sesiunile Adunării Generale ale asociaţiei, ori de câte ori este necesar şi este statutară dacă 50%+1 dintre membrii sunt prezenţi. Şedinţele Consiliul Director sunt publice. ----------------------------------------------- ----- Art. 60 Voturi: Fiecare membru are drept la un vot. În fiecare caz decizia se ia cu majoritate de voturi, în caz că sunt voturi egale decizia este anulată. Votul este secret dacă se referă la persoană. ------------------------------------------------------------------------------------------------------ ----- Art. 61 Incompatibilitatea: Nu poate îndeplini funcţie de conducere în Consiliul Director, Comisia de Cenzori, preşedinte, vicepreşedinte, alte comisii şi comitete în asociaţie persoana, care îndeplineşte sau a îndeplinit funcţie de conducere la o unitate care nu şi-a plătit obligaţiile către bugetul statului conform legii. ------------------------------------------------------------------------
----- Art. 62 Mandatul membrilor consiliului director încetează înainte de expirarea duratei pentru care au fost aleşi, prin demisie, revocare, pierderea calităţii de membru al asociaţiei, sau deces.----------------------------------------------------------------------------------------------------------
----- Art. 63. Membrilor Consiliului Director se aplică corespunzător prevederile art. 22 din OG nr.26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii.--------------------------------------------------------
11
----- Art. 64. Deciziile Consiliului director pot fi atacate în condiţiile art. 23 din OG nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii.-----------------------------------------------------------------
----- Art. 65. Discuţiile şi deciziile se consemnează într-un registru de procese verbale şi care se păstrează la sediul asociaţiei. Procesul verbal se va semna de toţi membrii participanţi la şedinţă, şi se va aduce la cunoştinţa tuturor la cererea membrilor asociaţiei.------------------------
----- Preşedintele ------------------------------------------------------------------------------------------------- Art. 66. Preşedintele este reprezentantul legal al asociaţiei. Este membru în asociaţie. ----------- Art. 67. Drepturile şi atribuţiile preşedintelui: ------------------------------------------------------
a) Organizează activitatea Consiliului Director şi al Adunării Generale; ------------------------------
b) Convocă şedinţele de lucru al Consiliul Director şi a Adunării Generale; --------------------------
c) Îndeplineşte sarcinile primite de la Consiliul Director şi Adunarea Generală; --------------------
d) Supraveghează resursele economice ale asociaţiei; ----------------------------------------------------
e) Dă raport de activitate către Consiliul Director; -------------------------------------------------------
f) Dispune împreună cu vicepreşedinte asupra contului bancar al asociaţiei (semnatura 1.); --
g) Informează despre activitatea Asociaţiei; -------------------------------------------------------------
h) Execută sarcinile primite de la Consiliul Director şi de la Adunarea Generală; -----------------
i) Face demersuri şi procesează sarcinile delegate de organele abilitate de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale privind Măsura 19 al PNDR. -----------------------------------
j) Asigură întocmirea şi depunerea cererilor de plată pentru fonduri necesare îndeplinirii atribuţiilor şi sarcinilor delegate în vederea executării dispoziţiilor privind Măsura 19; -------
k) Are calitate de angajator. ----------------------------------------------------------------------------------------- ----- Art. 68. Preşedintele Consiliului Director reprezintă asociaţia în relaţiile cu alte persoane fizice şi juridice din ţară şi în străinătate, cu drept de delegare a altor persoane din conducere. Încheie contracte cu furnizori de servicii, şi contracte de furnizare de servicii din partea asociaţiei. ----------------------------------------------------------------------------------------- ----- Art. 69. În cazul în care preşedintele nu-şi poate exercita prerogativele sale statutare, atribuţiile sale vor fi preluate de resposnaboilul administrativ. În cazul în care această perioadă depăşeşte 3 luni este necesară aprobarea Adunării Generale. --------------- ----- Art. 70. În cazul prevăzut în art. 69, responsabilul administrativ dispune asupra contului bancar al asociaţiei, poate semna în locul preşedintelui la semnătura 1. -------------------------
----- Cenzorul ------------------------------------------------------------------------------------------------
-----Art. 71. Cenzorul, având un mandat de 6 ani, asigură controlul financiar al asociaţiei.---
-----Art. 72. În cazul în care numărul membrilor asociaţiei depăşeşte 100 de membri înscrişi până la data întrunirii ultimei adunări generale, controlul financiar intern se exercita de catre o comisie de cenzori. Comisia de cenzori este alcatuita dintr-un numar impar de membrii. Membrii consiliului director nu pot fi cenzori. Cel putin unul dintre cenzori trebuie sa fie contabil autorizat sau expert contabil, in conditiile legii. Regulile generale de organizare si functionare a comisiei de cenzori se aproba de adunarea generala.Comisia de cenzori isi poate elabora un regulament intern de functionare. -----------------------------------------------------------
----- Art. 73. In realizarea competentelor sale cenzorul sau, dupa caz, comisia de cenzori: -----
a)
verifica modul in care este administrat patrimoniul asociatiei;-----------------------------------
b)
intocmeste rapoarte si le prezinta adunarii generale;-----------------------------------------------
c)
participa la sedintele consiliului director, fara drept de vot;---------------------------------------
d)
verifică gestiunea asociaţiei, consemnând constatările într-un registru de procese verbale---
e)
verifică plata cotizaţiilor;------------------------------------------------------------------------------
f)
verifică respectarea procedurilor şi reglementărilor legislative;---------------------------------
g)
verifică îndeplinirea condiţiilor statutare privitoare la prezenţă şi vot în adunările generale;-
h)
indeplineste orice alte atributii prevazute in statut sau stabilite de adunarea generala;--------
----- Art. 74. Cenzorul are acces la documentele asociaţiei şi are drept la informaţii privind datele, activităţile asociaţiei; -------------------------------------------------------------------------------
12
----- Art. 75. Nu poate fi cenzor (membru/preşedinte în Comisia de Cenzori): ---------------------preşedintele asociaţiei, membrii consiliului director, persoane care ocupă funcţii de decizie şi rudele apropiate ale acestora; ------------------------------------------------------------------------------
-persoana care are relaţii de muncă cu asociaţia --------------------------------------------------------
----- Art. 76. Cenzorul (Membrul/preşedintele în Comisia de Cenzori) nu poate avea beneficii materiale sau băneşti, făcând excepţie finanţările sau fondurile alocate ce se pot accesa şi de alţi membrii asociaţiei conform statutului. ---------------------------------------------------------------
----- Art. 77. Comitetul de selectare a proiectelor ----------------------------------------------------
----- Art. 78. Comitetul de selectare a proiectelor este alcătuit din 7 membri: ----------------------
1
Kovacs Ileana – sector public--------------------------------------------------------------------------
2
Szabó Ibolya Izolda – sector civil --------------------------------------------------------------------
3 Sălăgean Constantin – sector civil --------------------------------------------------------------------
4 Kiss László – sector civil -----------------------------------------------------------------------------
5 Szilágyi Dezső– sector civil ---------------------------------------------------------------------------
6 Páll Bernadett - sector privat --------------------------------------------------------------------------
7 Pápai István - sector privat ---------------------------------------------------------------------------
----- Membrii supleanţi : ------------------------------------------------------------------------------------
1.
Moldovan Dumitru – sector public -------------------------------------------------------------------
2.
Fekete Gyula – sector privat---------------------------------------------------------------------------
3.
Pánczél Csaba – sector privat -------------------------------------------------------------------------
4.
Szombat Bela – sector privat --------------------------------------------------------------------------
5.
Péter Réka-Zsuzsánna – sector privat ---------------------------------------------------------------
6.
Szabo Jozsef Levente – sector public ----------------------------------------------------------------
7.
Ilyes Dionisie – sector privat --------------------------------------------------------------------------
----- Art. 79. Reguli: ----------------------------------------------------------------------------------------
a) Dacă unul din proiectele depuse pentru selectare, aparţine unuia din membrii comitetului, în această situaţie persoana (organizaţia) în cauză nu are drept de vot şi nu va participa la întâlnirea comitetului respectiv. ---------------------------------------------------------------------------
b) Pentru validarea voturilor, este necesar ca în momentul selecţiei să fie prezenţi cel puţin 50% din parteneri, din care peste 50% să fie din mediul privat şi societate civilă. Astfel la nivelul luării deciziilor, partenerii economici şi sociali, precum şi alţi reprezentanţi ai societăţii civile, trebuie să reprezinte mai mult de 50% din parteneriatul local, iar organizaţiile ce provin din oraş, nu vor depăşi 25%. ------------------------------------------------------------------------------
c) Comitetul de selecţie va consulta, şi va conlucra cu reprezentanţii Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale la nivel judeţean. -------------------------------------------------------------------
----- Art. 80. Compartimentul administrativ este organul executiv şi de administrare având următoarea componenţă: manager (responsabil administrativ), responsabil financiar, responsabil cu animarea teritoriului, responsabili cu activitățile de monitorizare, responsabili cu verificarea, evaluarea și selecția proiectelor, consultanţi externi şi alţi angajaţi, după necesităţi.------------------------------------------------------------------------------------------------------
----- Art. 81. Atribuţiile compartimentului administrativ: ---------------------------------------------
--------a) Responsabilul administrativ coordonează activitatea GAL atât sub aspect organizatoric cât şi al respectării procedurilor de lucru;------------------------------------------------
--------b) Responsabil finanaciar – contabil – se ocupa de supravegherea si controlul gestiunii financiare – contabile a GAL-ului; ------------------------------------------------------------------------
--------c) Animatori – desfasoara activitati de animare pentru promovarea actiunilor GAL;
--------d) Sector tehnic – se va stabili un numar de angajati functie de complexitatea activitatilor de la nivelul GAL, avind ca sarcina verificarea si selectia proiectelor ce se vor implementa; --------------------------------------------------------------------------------------------------
--------e) Pentru buna desfasurare a activitailor GAL, în funcţie de necesităţi, se vor coopta consultanţi externi;-------------------------------------------------------------------------------------------
13
--------f) Secretarul desfăşoară activităţi de secretariat; ------------------------------------------------ ----- Art. 82. Responsabilul administrativ poate fi împuternicit de către președinte pentru a dispune asupra conturilor bancare ale asociației. Împuternicirea se efectuează prin Decizie a președintelui.----------------------------------------------------------------------------------------------
Capitolul V. GESTIUNEA ŞI PATRIMONIUL ASOCIAŢIEI-----------------------------------
-----Art. 83. Patrimoniul asociaţiei se compune din cotizaţiile membrilor asociaţiei şi din alte venituri obţinute de asociaţie în condiţiile legii.---------------------------------------------------------
----- Veniturile asociaţiei pot proveni din:----------------------------------------------------------------
----- • cotizaţiile membrilor asociaţiei --------------------------------------------------------------------
----- • taxe de participare la manifestările organizate de asociaţie;------------------------------------
----- • venituri din contracte de sponsorizare încheiate cu parteneri din ţară sau din străinătate în condiţiile legii;---------------------------------------------------------------------------------------------
----- • donaţii, legate, drepturi de autor, titluri de credit;------------------------------------------------
----- • dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile în condiţiile legii;-----
----- • dividendele societăţilor comerciale înfiinţate de asociaţie;-------------------------------------
----- • resurse obţinute de la bugetul de stat şi/sau de la bugete locale;-------------------------------
----- • fonduri obţinute prin proiecte de finanţare;-------------------------------------------------------
-----• subvenţii comunitare, granturi naţionale, locale sau internaţionale;--------------------------
----- • alte venituri prevăzute de lege.----------------------------------------------------------------------
----- La constituire patrimoniul asociaţiei este de 1050 (unamiecincizeci) lei, format integral din aportul în numerar al asociaţilor.---------------------------------------------------------------------- -----Art. 84. Cheltuielile asociaţiei pot fi: ---------------------------------------------------------------- a) de întreţinere; --------------------------------------------------------------------------------------------- b) administrative; -------------------------------------------------------------------------------------------- c) de funcţionare; -------------------------------------------------------------------------------------------- d) reparare, renovare, de investiţii; ------------------------------------------------------------------------ e) activele achiziţionate, cotizaţia de membru; ---------------------------------------------------------- f) comisioane, taxe de afaceri şi impozite; ---------------------------------------------------------------
g) salarii şi alte plăţi pentru personalul GAL, precum şi cheltuieli legate de plata experţilor şi pentru alte servicii de expertiză legate de implementarea strategiei de dezvoltare locală; --------
h) Cheltuieli pentru închirierea unor locaţii; -------------------------------------------------------------
i)
Cheltuieli pentru închirierea/achiziţia de echipamente de birotică şi electronice, precum şi a altor echipamente necesare pentru desfăşurarea activităţilor GAL; ----------------------------------
j)
Cheltuieli pentru organizarea întâlnirilor; -------------------------------------------------------------
k)
Cheltuieli legate de comunicare (telefonie, internet, poştă şi servicii poştale), transport şi plata utilităţilor (căldură, lumină, etc.); ------------------------------------------------------------------
l)
Cheltuieli pentru participarea la activităţile reţelei naţionale şi europene de dezvoltare rurală, seminarii etc. -------------------------------------------------------------------------------------------------
m)
Cheltuieli cu efectuarea unor studii ale zonei; ------------------------------------------------------
n)
Cheltuieli cu măsurile pentru furnizarea informaţiei cu privire la strategia de dezvoltare locală; ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
o)
Instruirea personalului implicat în implementarea strategiei de dezvoltare locală; ------------
p)
Cheltuieli efectuate cu evenimente de promovare; ------------------------------------------------
q)
Instruirea liderilor locali. -------------------------------------------------------------------------------
-----Art. 85. Asociaţia poartă răspundere materială faţă de terţi cu patrimoniul ei social. Ea poate presta servicii pentru persoane fizice şi juridice, la nivel de preţ de cost.---------------------
-----Art. 86. Gestionarea curentă a valorilor asociaţiei, respectiv a bunurilor materiale şi băneşti se realizează de Consiliul director prin preşedinte, cât şi de persoane anume împuternicite sau angajate. Cel ce se face vinovat de degradări de bunuri, de lipsuri calitative sau cantitative, de administrare incorectă ori neglijentă a acestor valori, este răspunzător faţă de asociaţie din punct de vedere material, civil sau penal, după caz asociaţia având dreptul de a solicita despăgubirile cuvenite. ---------------------------------------------------------------------------
14
-----Art. 87. Mijloacele financiare şi bunurile, cât şi orice alte ajutoare din partea terţelor persoane, respectiv donaţiile şi sponsorizările se vor folosi exclusiv la dezvoltarea şi funcţionarea activităţii asociaţiei, în concordanţă cu legislaţia în materie, conform scopului declarat. Pentru a realiza această activitate, asociaţia îşi rezervă dreptul de a primi donaţiile făcute în favoarea ei, sponsorizările şi diferite ajutoare, în mod condiţionat, în sensul că acesta trebuie să fie în concordanţă cu scopul declarat şi să nu vină în contradicţie cu prevederile actelor normative în vigoare.-------------------------------------------------------------------------------
-----Art. 88. Pentru asigurarea condiţiilor optime necesare realizării obiectivelor şi activităţilor propuse din prezentul statut, asociaţia poate avea în proprietate, în locaţie sau în folosinţă săli de curs, săli de spectacol, instalaţii specifice, spaţiu de cazare, precum şi alte dotări necesare.--
Capitolul VI. DIZOLVARE, LICHIDARE-----------------------------------------------------------
-----Art. 89. Asociaţia se dizolvă:--------------------------------------------------------------------------
----- • de drept;------------------------------------------------------------------------------------------------
----- • prin hotărârea instanţei de judecată;----------------------------------------------------------------
----- • prin hotărârea adunării generale.--------------------------------------------------------------------
-----Art. 90. Asociaţia se dizolvă de drept:---------------------------------------------------------------
----- • realizarea sau după caz imposibilitatea realizării scopului pentru care a fost constituită dacă în termen de trei luni de la constatarea unui astfel de fapt nu se produce schimbarea acestui scop;---------------------------------------------------------------------------------------------------
----- • imposibilitatea constituirii adunării generale sau a constituirii consiliului director în conformitate cu statutul asociaţiei, dacă această situaţie durează mai mult de un an de la data la care, potrivit statutului, adunarea generală sau după caz, consiliul director poate fi constituit;---
----- • reducerea numărului de asociaţi sub limita fixată de lege, dacă acesta nu a fost complinit timp de trei luni.----------------------------------------------------------------------------------------------
----- • Constatarea dizolvării se realizează prin hotărârea judecătoriei în a cărei circumscripţie se află sediul asociaţiei, la cererea oricărei persoane interesate.---------------------------------------
-----Art. 91. Asociaţia se dizolvă prin hotărâre judecătorească:---------------------------------------
----- • când scopul sau activitatea asociaţiei a devenit ilicită sau contrar ordinii publice;----------
----- • când realizarea scopului este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice;--
----- • când asociaţia urmăreşte alt scop decât pentru care a fost constituit;--------------------------
----- • alte cazuri prevăzute de lege.------------------------------------------------------------------------
-----Art. 92. Lichidarea asociaţiei se va efectua conform procedurii prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000, precum şi în conformitate cu prevederile Legii nr. 246/2005, pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu toate modificările şi completările ulterioare.--------------------------------------------------------------------
-----Art. 93. În situaţia în care funcţionarea asociaţiei ar deveni imposibilă din orice motiv toate bunurile, mijloacele materiale şi băneşti aflate în patrimoniul ei se transmit spre a deservi aceleaşi scopuri şi în cadrul unor activităţi identice, în favoarea unei asociaţiuni sau fundaţiuni cu scop similar, ce se va stabili ulterior de Adunarea generală ori Consiliul director în condiţiile legii.------------------------------------------------------------------------------------------------
-----Art. 94. În cazul în care transmiterea bunurilor în termen de trei luni de la dizolvare conform celor de mai sus ar deveni imposibilă din orice motiv, acestea se vor transmite în proprietatea şi patrimoniul comunelor membre în asociaţie. În orice alte situaţii sunt aplicabile dispoziţiile al. (3) şi (4) al art.60 din O.G. nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii. Data transmiterii bunurilor este cea a întocmirii procesului-verbal de predare-primire.------------------
Capitolul VII. DISPOZIŢII FINALE-------------------------------------------------------------------
-----Art. 95. Asociaţia are drept la siglă, ştampilă precum orice elemente de identificare.--------
-----Art. 96. Membrii fondatori ai asociaţiei şi cenzorul asociaţiei declară în conţinutul acestui înscris pe propria răspundere şi în cunoştinţa sancţiunilor penale pentru fals în declaraţii, prevăzută şi pedepsită de art. 326 Cod penal că nu au antecedente penale şi că îndeplinesc
15
condiţiile legale prevăzute de legislaţia în vigoare pentru deţinerea şi exercitarea calităţii de membru şi respectiv, cenzor al „ASOCIAŢIEI LEADER POARTA CÂMPIEI MUREȘENE”-- -----Art. 97. Regulile legate de funcţionare şi gestionare care nu sunt incluse în statut se regăsesc în Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al asociaţiei dar care nu pot fi contrare Statutului Asociaţiei. ----------------------------------------------------------------------------------------
-----Art. 98. Prevederile prezentului statut se completează cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000, cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare, cu celelalte acte normative în vigoare cu privire la asociaţiuni, la organizarea funcţionarea şi gestionarea patrimoniului social, precum şi cu orice alte dispoziţii legale în materie.--------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----Art. 99. Prezentul statut a fost redactat şi imprimat în 3 (trei ) exemplare originale la SSântana de Mureș, județul Mureș, şi a fost semnat de membrii fondatori azi, data de …………… 2024.-------------------------------------------------------------------------------------------